kettlebell-1045067_1920Plecy tak samo jak nogi to najczęściej zaniedbywane partie mięśni podczas jakiegokolwiek treningu. A to duży błąd bowiem silne i stabilne pozwalają nie tylko cieszyć się estetyczną sylwetką, ale również dużą rolę odgrywają w poruszaniu się oraz prawidłowej, zdrowej postawie naszego ciała. Patrząc na plecy z punktu widzenia anatomii podzielić je możemy na 3 podstawowe części: zewnętrzną ( w jej skład wchodzi najszerszy mięsień grzbietu), środkową ( mięsień czworoboczny, równoległoboczny, zębaty tylny) oraz dolną ( tu znajdują się prostowniki grzbietu). Najlepiej zatem wybierać takie ćwiczenia, które do pracy wciągają wszystkie części pleców – jedne w mniejszym inne w większym stopniu. Taką aktywnością może być między innymi podciąganie się na drążku w szerokim chwycie, podciąganie na drążku w wąskim chwycie ( dłonie skierowane powinny być do siebie), wiosłowanie sztanga chwytem neutralnym, skłony ze sztangą. A martwy ciąg? To ćwiczenie możemy sobie darować – jest bardzo kontuzjogenne, bez najmniejszego problemu zastąpione może zostać innymi.

Polecamy

One comment on “Trening pleców
  1. Henryk pisze:

    Od samego początku swojej przygody z kulturystyką, trenuję w warunkach domowych. Ciężko było mi przez pierwsze 2 lata treningów osiągnąć jakiekolwiek rezultaty,stosowałem się do różnych porad znalezionych w necie , na forach, ale dopiero wykupienie planu treningowego na potreningu.pl/plany pozwolił mi, z pomocą trenerawykorzystać potencjał z treningu, który mogę wykonywać w domu z ciężarem własnego ciała lub użyciem podstawowego sprzętu.
    Bardzo pomocny okazał się też ten dział na SFD – http://www.sfd.pl/Trening_w_domu-f308.html

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *