fit-1068005_1280Wbrew pozorom w przypadku treningu siłowego nie tylko regularne treningi oraz suplementy diety odgrywają ważną rolę. Duże, o ile nie większe niż oba pozostałe czynniki razem wzięte, znaczenie ma odpowiednio zbilansowana dieta dostarczająca organizmowi odpowiednich składników odżywczych. Wielu trenerów twierdzi nawet że dobrze dopasowana dieta może stanowić nawet 70% sukcesu czyli bardzo dużo. Po pierwsze posiłek spożywany przed treningiem absolutnie nie może być zbyt obfity i ciężkostrawny, bo zamiast dużej dawki energii do wykonywania ćwiczeń będziemy jedynie senni, ospali, zmęczeni. Nie oznacza to jednak że nie należy nic jeść, głodówka tak samo jak przejedzenie odniesie tutaj marny skutek. Najlepiej by posiłek był niewielki, zaspokoił głód, ale nie przyniósł uczucia przejedzenia. Pamiętać należy o wybieraniu produktów bogatych w białko, odpowiednią ilość węglowodanów złożonych, niewielką ilość tłuszczów ( to kwestia sporna są zwolennicy ich w diecie tak samo jak i p i odpowiednią ilość niezbędnych do prawidłowego funkcjonowania mikroelementów.

Polecamy

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *